Erja Sandberg

ADHD ja oppimisen tuki

Huomioi yksilölliset tarpeet ja vahvuudet

  • ADHD ja oppimisen tuki
  • ADHD ja oppimisen tuki
  • 2. painos, 2020
  • ISBN 978-952-451-809-3
  • Nidottu, 218 sivua
  • Tilausnumero 637875145

kpl

Olisipa minut huomioitu lapsena, jolla on ongelmia — eikä lapsena, joka on ongelma.

Lapsella tai nuorella ilmenevät tarkkaavuuden pulmat, levottomuus ja impulsiivisuus haittaavat usein merkittävästi oppimista ja toisten kanssa toimimista. Tällöin hän saa herkästi myös negatiivista palautetta, ja hänen vahvuutensa unohtuvat.

Keskittymiskykyä edistävät toimintatavat, kuten selkeät tavoitteet, johdonmukainen ohjaaminen ja toiminnallisuuden lisääminen, auttavat oppilasta ja helpottavat opettajan työtä. Kirjassa kerrotaan oireita lieventävistä, oppimista tukevista ja vahvuudet huomioivista toimintatavoista niin varhaiskasvatuksessa, peruskoulussa, toisella asteella kuin korkea-asteella. Kirjassa huomioidaan myös koulutusten nivelvaiheet ja siirtyminen työelämään.

Teos lisää ymmärrystä lapsista ja nuorista, joilla on ADHD, ja antaa välineitä yksilölliseen tukemiseen.