Haluatko tiedon uusimmista ammattikirjoista ja tarjouksista? Tilaa uutiskirjeemme.

Kouluttajat, jotka kouluttavat varhaiskasvatukseen liittyvistä aiheista

Takaisin Koulutukset-sivulle

 

Elina Fonsén
KT, tutkimusjohtaja Ediva Oy

Varhaiskasvatuksen ja päivähoidon johtajuus
Pedagoginen johtajuus
Varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen laadunhallinta ja -arviointi
Lapsihavainnointi
Vasu-työskentely
Tiimivalmennus ja työhyvinvointi


Laura Huhtinen-Hildén
FT, MuM, musiikkiterapeutti, musiikkikasvatuksen lehtori

Musiikki, tunteet ja tarinat arjen voimavarana
Taidetoiminta, osallisuus ja oppiminen
Ammatillinen maisema ja työssä jaksamisen haasteet
Työyhteisöjen kehittäminen


Eeva Hujala
professori, FT

Johtajuus (erityisesti varhaiskasvatuksessa)
Pedagoginen kehittäminen
Lapsilähtöinen kasvatus- ja opetussuunnitelma
Havainnointi ja arviointi



Kira Hurme
erityisluokanopettaja, sairaalakoulun opettaja, draamakasvattaja

Turvallinen kasvu- ja oppimisympäristö
Vuorovaikutuksellinen vaarallisen käyttäytymisen ehkäisy ja hallinta

Katso prima-edu® -turvallisuuskoulutus!


Mirjam Kalland
kasvatustieteen tohtori, sosiaalityön ja perhetutkimuksen dosentti

Mentalisaatiokyvyn vahvistaminen vanhemmuudessa
Varhaiskasvatuksen laatu
Kiintymyssuhteiden muodostaminen ja vahvistaminen


Hannele Karikoski
yliopistonlehtori, KT, LO, LTO

Leikki eri konteksteissa
Siirtymä esiopetuksesta alkuopetukseen
Monikulttuuriseksi opettajaksi kasvaminen
Esi- ja alkuopetuksen pedagogiikka
Esi- ja alkuopetuksen yhteistyö


Liisa Karlsson
Kasvatustieteen tohtori, professori

Sadutus


Pirjo-Leena Koivunen
KL, kelto, työnohjaaja

Lapsen kasvun ja kehityksen tukeminen
Kasvatustyylit
Kasvatuksen erityistilanteet
Lapsen näkeminen
Vanhempien ja kasvattajien välinen yhteistyö
Arviointi päivähoidossa
Varhaiserityiskasvatuksen teemat
Lasten ja lapsiryhmien havainnointi

Riika Kotka
KM, luokanopettaja, lastentarhanopettaja, montessoripedagogi

Tarinat tunteiden tulkkina: tunteiden käsittelyä satujen & draaman avulla
Monikulttuurisuus leikkien ja juhlien: vuotuisjuhlat, kansainvälisyys- ja globaalikasvatus
Montessoripedagogiikka: lapsesta käsin montessoria & toiminnallisia menetelmiä


Eeva-Liisa Kronqvist
yliopistonlehtori, filosofian tohtori

Varhainen oppiminen ja kehitys
Varhaiskasvatuksen oppimisympäristöt
Päiväkodin työyhteisön kehittäminen varhaista oppimista ja kehitystä tukevaksi

Marjo Kuusela
Liikuntatieteiden tohtori LitT, vuorovaikutustaitojen kouluttaja, työnohjaaja ja työyhteisövalmentaja STOry, sosped, liikunnan-, psykologian- ja terveystieteiden opettaja

Askeleittain ohjelman ohjaajakoulutus
Vinkkejä lasten ja vanhempien kohtaamiseen
Ekosysteemiset menetelmät pulmatilanteiden ratkaisijoina


Tarmo Kyllönen
KM, sairaalakoulun opettaja, kouluttaja

Turvallinen kasvu- ja oppimisympäristö
Vuorovaikutuksellinen vaarallisen käyttäytymisen ehkäisy ja hallinta

Katso prima-edu® -turvallisuuskoulutus!


Leena Lummelahti
varhaiserityispedagogiikan dosentti

Leikki
Lapsen kehityksen tukemiseen liittyvät vaiheet
Itsetunto
Motoriikka
Kielellinen kehitys
Vanhempien kasvatustyön tukeminen


Päivi Marjanen
KT, kehittämispäällikkö


Paula Määttä
YTT, emeritaprofessori

Tukea tarvitsevien lasten vanhempien ja ammatti-ihmisten yhteistyö
Perheiden ja ammatti-ihmisten yhteistyö
Lapsen arki arvoon
Lapsen ja perheen tukeminen arjessa
Monialainen yhteistyö lasten kuntoutuksessa
Arjen järjestyminen tukea tarvitsevien lasten perheissä
Perhelähtöinen yhteistyö
Tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen


Maritta Opas
päiväkodin johtaja

Tiimityö ja vuorovaikutus
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Vastuukasvattajuus (omahoitajuus) varhaiskasvatuksessa
Pedagoginen johtaminen
Tunteiden ilmaisun harjoittelu


Mari Parikka-Nihti
LTO

Case Forest -menetelmä: Lapsilähtöinen oppiminen metsässä
Metsäpäiväkodit ja ulkona oppiminen
Ulkona ruokaa -työpaja
Ympäristökasvatus ja kestävän kehityksen suunnitelma


Ismo Pellikka
lehtori, TL

Historiakasvatus (varhaiskasvatus)
Historian opetus (alakoulu)
Katsomuskasvatus ja eettinen kasvatus (varhaiskasvatus ja esiopetus)
Uskonnonopetus (alakoulu)
Elämänkatsomustiedon opetus (alakoulu)
Opettajan ammattietiikka
Opettajuus ja opettajuuden kysymykset




Eija Reinikainen

Haastava lapsi
Lapsen itsetunnon vahvistaminen
Vanhempien kohtaaminen
Sosiaaliset taidot


Nina Sajaniemi
yliopistonlehtori

Stressi, mielensäätely ja oppiminen
Myönteisen sosiaalisuuden vahvistaminen
Vuorovaikutus


Hanna-Mari Sarlin
KM, erityisopettaja, työnohjaaja, opetustoimen ylitarkastaja

Varhaiskasvatuksen ja yleissivistävän koulutuksen hallinto, lainsäädäntö ja oikeusturva-asiat
Oppimisen ja opiskelun tuki
Erityisopetus


Seppo Sarras
kehittämiskonsultti, FM

Varhaiskasvatussuunnitelma
Lapsen vasun kehittämisen tukeminen
Lasten pedagogisen projektin problematiikka ja käytännön toteutukset
Pedagoginen vuorovaikutus
Normatiivisesta vasu-käytännöstä narratiivisen vasun ideaan


Reija Suntio
lastentarhanopettaja, keho- ja hengitysterapeutti, lapsihieronnan kouluttaja, mindfulness-ohjaaja

Rentoutuminen
Itsetuntemus
Itsesäätely

Reija Suntiolla on pitkä kokemus lasten parissa työskentelystä päivähoidossa, koululaisten iltapäiväryhmissä ja lastensuojelun vastaanotto- ja perhetyössä. Hän on kouluttanut 90-luvulta lähtien rentoutumisen, itsetuntemuksen ja itsesäätelyn aiheista. Hän tekee terapiatyötä, kouluttaa lasten parissa työskenteleviä ja ohjaa erilaisia jännittämiseen ja kehollisuuteen liittyviä ryhmiä.

Katso myös Kesytä jännitys -koulutuksen tiedot!


Tuuli Tiainen
fysioterapeutti, lasten liikunnan asiantuntija

Varhaisten oppimisvalmiuksien sekä esi- ja alkuopetuksen äidinkielen ja matematiikan opettaminen ja oppiminen liikkumalla

Katso Lukuja liikkuen, tavuja touhuten -koulutus!

Virve Välimäki
fysioterapeutti, KM

Varhaisten oppimisvalmiuksien sekä esi- ja alkuopetuksen äidinkielen ja matematiikan opettaminen ja oppiminen liikkumalla

Katso Lukuja liikkuen, tavuja touhuten -koulutus!



Takaisin Koulutukset-sivulle

Chat - Asiakaspalvelija on paikalla

  • Hei, miten voin auttaa? Kirjoita kysymyksesi alla olevaan laatikkoon ja paina lähetä.